23 Temmuz 2009 Perşembe

Sigara yasak olsun da kahvedeki dayı ne yapsın?


Ovalara yaz geldi, derelere kaz geldi, en sonunda sigara yasağı da geldi.Hoşgeldi sefa geldi. Bundan yaklaşık 10 yıl önce memleketime giderken babamın otobüste sigara içen adamlarla tartıştığı günleri hatırlıyorum. Adamlar fosuurr fosur sigara içerlerdi şehirlerarası otobüslerde. Ulen neydi o günler. Çocuklar otobüs tuttuğundan değil de sigara dumanından kusarlardı :) Kalktı da rahatladık. Şoför amcalar içiyor ama ona bişey diyemiyosun. Herhalde şöyle bi diyalog olurdu:
Yolcu: Şoför bey
Kaptan: Efendim
Yolcu: Sigarayı söndürürmüsünüz
Kaptan: Kırıyımmı lan karşı şeride???
Yolcu: I ımm yok yokk ben de paket var burdan yakın dicektim.
Kaptan: Zaten kafam dumanlı
Yolcu: Sigaradandır
Kaptan: Ulan ...!
Yolcu: Tamam tamam

Ben 3 yerde sis perdesi bilirdim.
1-Öğrenci evlerindeki winston dumanlarından oluşan
2-Üniversite kantininden (eskiden tabi şimdi kapı önünde içiyorlar)
3-Bir de vazgeçilmez olan kahvehanelerdeki samsun, birinci ve sarma sigara dumanlarından oluşan sis perdeleri.

Tayyip amca sigarayı kapalı alanlarda yasakladı iyi oldu güzel oldu amma ben kahvehanelerde de yasaklanmasını biraz yadırgadım. Tamam bence de kimse sigara içmesin muasır medeniyetler seviyesine gelelim ama bir de bazı kalıp gerçekler de var değil mi? Kahve dediğin camında Kıraathane yazan, masasında günlük abone olunmuş bi posta gazetesi bulunan, 30-90 yaş aralığında irili ufaklı ağzında sigaraları olan amcaların okeyde birbirine (çaktıkları) ve kaybedenin hesabı ödediği yerlerdir. Bu amcaların kimi hanım dırdırından kaçmak için, kimi bi önceki gün kendine patlayan okey in intikamını almak için, kimileri de boşluktan sıkılıp gelmişlerdir. Ha bi de bayramlarda falan kuzenlerle toplanıp bi el okey oynamak için giden benim gibi adamlar da vardır :)
Anlatmak istediğim şu ki kahvehanelerde sigara binanın tuğlaları gibidir. O sigarayı o sis perdesinin altında içemezse Hüseyin emmim bu onun canını çok sıkar. Sen kahvehaneyi elit bir mekan haline getirmeye çalışma lütfen. Kahvehanenin eliti zaten Cafe diye çıkmış, bırak amcam da rahat rahat içsin kahvede sigarasını...

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hakkımda

M. Sami Akkuş 1984 doğumlu kendi halinde biridir. Böyle web denemeleriyle uğraşmak hobilerindendir. Uzatmalı Jeoloji Mühendisliği öğrencisidir. Gece karanlığını ve kafasını dinlemeyi çok sever...

Site Info

Bu site Gencmesaj Network ailesinin bir ürünüdür.

Kimler var?

    Üç Tunç Tas Has Vişne Hoşafı Copyright © 2009 Community is Designed by Bie