14 Ağustos 2009 Cuma

Her camiye bir jammer kampanyası

Efendim Türk insanının kaçırmadan camide kıldığı tek namaz Cuma namazı. (bayram namazları hariç). Eksiğiyle ya da hakkıyla herkes ibadetlerini yapmaya çalışıyor. Bu da çok güzel. Amma velakin toplum olarak şu cep telefonunu sessize almayı bi' öğrenemedik. Başımdan geçen bir olayı anlatarak örneklendirmek istiyorum:
Geçen hafta cuma namazının farzında cemaatle birlikte ibrahim tatlıses in bir parçasına eşlik etmiştik. Farzın sonuna kadar çaldı vicdansızın telefonu. Fatihanın sonunda "amin" yerine "ben de yalnızım İbrahim abi!" diyecektim az kaldı. Tövbe tövbe! Bu hafta ise farklı bir amcanın dandik telefonundan Ceylanın bir şarkısını dinledik.
Yine bugün gözlerimin yaşarmasına engel olamadığım bir olayla daha karşılaştım. Güzel ve temiz giyimli 40 yaşlarında, görme engelli bir amca yanında biriyle camiye geldi. Oturur oturmaz belindeki telefonunu el yordamıyla buldu çıkardı. (bu arada ben dikkatle O nu izliyorum.) Telefonu kulağına yaklaştırarak düğmelerine bastı. Daha da emin olmak için eğildi ve yanında gelen amcaya "kapandı mı?" diye sordu. O da hafifçe "hıhım" dedi. O kadar duygulandım ki gözlerim doldu. Bir o görme engelli amcanın gösterdiği hassasiyet e baktım bir de o ceylanı dinleten adamın odunluğuna ve: İnsanoğlunun 5 duyusunun körelmesi insanın duygu ve düşüncelerinin körelmesinden daha kötü olamazmış meğer dedim kendi kendime.
Elhasıl şunu demek istiyorum. Camilerde insanlar Allah'a daha yakın olmak ve ibadetlerini daha güzel şekilde yerine getirmek isterlerken, birkaç kendini bilmezin vurdumduymazlıklarıyla bu haklarından mahrum bırakılmaları çok canımı sıktı!
Cami girişlerine koca koca harflerle "cep telefonlarınızı kapatınız" yazıldı olmadı. İmam farzdan önce cemaate dönüp "namazın huşusu için telefonlarınızı kapatın" dediği o da olmadı. Artık teknolojinin nimetlerine başvurma vakti geldi. Birçok merkezi camilerde bulunan Jammer ların tüm camilerde olması için Diyanetçe bir yardım kampanyasının başlatılması gerekiyor. Her namaz sonunda açılan yardım sergilerinin birkaçında hacı amcaların "Camiye Jammer! Camiye Jammer!" diye bağırarak yardım toplaması bu ihtiyacı karşılayacaktır kanaatindeyim. Bilmiyorum siz ne dersiniz?... Allah ibadetlerinizi huşu içinde yerine getirmenizi nasip etsin. Amin.

2 yorum:

MerveM on 17 Ağustos 2009 13:14 dedi ki...

"İnsanoğlunun 5 duyusunun körelmesi insanın duygu ve düşüncelerinin körelmesinden daha kötü olamazmış meğer dedim kendi kendime."

kesinlikle haklısınız...

ayrıca " Fatihanın sonunda "amin" yerine "ben de yalnızım İbrahim abi!" diyecektim az kaldı. " buna da çok güldüm:))))

M.Sami on 17 Ağustos 2009 14:00 dedi ki...

:) merve inan çok trajikomik bir durumdu yaa

Yorum Gönder

 

Hakkımda

M. Sami Akkuş 1984 doğumlu kendi halinde biridir. Böyle web denemeleriyle uğraşmak hobilerindendir. Uzatmalı Jeoloji Mühendisliği öğrencisidir. Gece karanlığını ve kafasını dinlemeyi çok sever...

Site Info

Bu site Gencmesaj Network ailesinin bir ürünüdür.

Kimler var?

    Üç Tunç Tas Has Vişne Hoşafı Copyright © 2009 Community is Designed by Bie